Tabloidul britanic Daily Mail publică o serie de fotografii menite să arate "latura mai atractivă a României". În opinia jurnaliștilor, care au lansat recent un tir de atacuri la adresa românilor, partea mai bună a vieții în România este reprezentată de berării, buticuri cu rochii de mireasă şi prânzuri de tip fast food.
În contextul în care românii se pregătesc să obţină dreptul de a lucra oriunde în UE, o atenţie fără precedent a fost îndreptată asupra acestei naţiuni din Europa de Est, scrie Daily Mail.
În timp ce generaţia mai în vârstă cunoaşte ţara în primul rând ca locul uneia dintre cele mai brutale dictaturi comuniste, alții se gândesc la România ca la una dintre cele mai sărace ţări din Europa.
Fotografiile prezentate de "Daily Mail" indică o altă latură a vieţii din România: o ţară cu o clasă de mijloc înfloritoare și cu oraşe pline de viaţă.
Când România şi Bulgaria au aderat la UE în 2007, au devenit automat cele mai sărace ţări din Uniune.
PIB-ul pe cap de locuitor în România este mai mic de 8.000 de lire sterline, la o treime din cel din Marea Britanie. În aceste condiții, Marea Britanie și alte state occidentale se tem că se vor confrunta cu un exod al imigranților după ridicarea restricțiilor, la 1 ianuarie 2014.
Îngrijorarea a fost amplificată de presă, care a scris despre sărăcia în mediul rural și în rândul comunității rome.
Suntem atacați din nou în presa britanică: "Românii sunt MURDARI, FURĂ tot și amenință localnicii"
Berării tradiționale și baruri moderne, magazine cu rochii de mireasă și haine de firmă arată fața mai prosperă a României, scrie Daily Mail. Astfel de imagini sunt folosite și de politicienii români pentru a demonstra că puțini locuitori sunt interesați să emigreze sau pentru a prezenta Bucureștiul drept o destinație turistică ce ar putea