Vânzările retail din Statele Unite au înregistrat, în februarie, cea mai importantă creştere din ultimele cinci luni, pe fondul îmbunătăţirii pieţei muncii, respectiv a veniturilor gospodăriilor.
Departamentul Comerţului de la Washington a informat, ieri, că vânzările retail din SUA au sporit cu 1,1% luna trecută, după un avans de 0,2% în ianuarie. Analiştii preconizau o creştere cu 0,5% a acestor vânzări în februarie.
Potrivit economiştilor, aceste cifre arată o consolidare în domeniu, însă ele nu trebuie să genereze decât "un optimism precaut".
Conform datelor oficiale, pentru opt din 13 categorii majore de produse s-au înregistrat creşteri ale vânzărilor luna trecută. Cel mai important avans, de 5%, a fost consemnat în benzinării, unde au crescut semnificativ cheltuielile cu achiziţia de combustibili. De asemenea, au crescut vânzările magazinelor de materiale de construcţii, ale dealerilor auto şi magazinelor universale.
De menţionat că, după un declin de 0,3% în ianuarie, cheltuielile cu achiziţiile auto au sporit cu 1,1% în februarie. Drept urmare, vânzările companiei auto "Ford Motor" Co. au crescut cu 9,3% luna trecută, în ritm anual, aceasta fiind cea mai bună evoluţie consemnată în ultimii şase ani. Tot în februarie, vânzările "General Motors" Co. au sporit cu 7,2%.
Dacă nu se iau în calcul autoturismele, benzina şi materialele de construcţii, vânzările retail din SUA au crescut cu 0,4% luna trecută, după un avans de 0,3% în ianuarie.
Cifrele oficiale mai arată că, în februarie, cheltuielile americanilor cu achiziţia de îmbrăcăminte au crescut cu 0,2%, iar cele efectuate în magazinele universale - cu 0,5%
În aceste condiţii, retailerii au creat aproape 24.000 de noi locuri de muncă în februarie, contribuind la creşterea cu 236.000 a posturilor din economia americană, în luna amintită.
ALINA VASIESCU