Studenţii din universităţile din Iaşi, Cluj şi Timişoara vor primi informaţii utile despre drepturile lor de consumatori, atunci când fac cumpărături online, sau la semnarea unui contract de credit ori a unui contract pentru servicii de telecomunicaţii, în cadrul campania Uniunii Europene – “E dreptul tău! Acţionează!”.
“Studenţii sunt azi mult mai deschişi spre tehnologie sau spre folosirea mediului online ca metodă de a face cumpărături. Dacă sunt bine informaţi asupra drepturilor pe care le au, ei pot evita problemele sau chiar riscul de fraudă. Din acest motiv, experţii sunt aici, pentru a-i informa pe studenţii din universităţi despre drepturile lor, la ce să fie atenţi, ce informaţii ar trebui să găsească pe un website sau în contracte. Pentru a face cumpărături în siguranţă, ei trebuie să fie mereu conştienţi de drepturile lor şi să acţioneze pentru apărarea acestor drepturi”, a declarat Daniela Nane, ambasador al campaniei “E dreptul tău! Acţionează!”.
Acţiunea de informare a fost lansată în prima săptămână a lunii martie, în Academia de Studii Economice din Bucureşti (5 martie), şi în Universitatea Politehnica din Bucureşti (7 martie). În perioada următoare, experţi în drepturile consumatorilor vor oferi informaţii la centrul de informare a consumatorilor din Universitatea Alexandru Ioan Cuza din Iaşi, pe data de 14 martie, Universitatea Babeş-Bolyai din Cluj – Napoca – 19 martie, şi Universitatea de Vest din Timişoara – 21 martie, între orele 10:00-15:00.
Experţii vor oferi studenţilor care vor vizita centrul de informare, detalii despre drepturile lor privind comerţul online, serviciile de telecomunicaţii şi creditul de consum, precum şi sfaturi pentru cumpărături inteligente. La acţiunea de informare, studenţii vor afla, de exemplu, că: dacă nu eşti mulţumit cu ce ai cumpărat online, ai dreptul să returnezi produsul în 10 zile lucrătoa