Scris de 2013 - O variantă a proiectului de venituri şi cheltuieli al Primăriei pentru anul în curs a fost prezentată de edili în cursul acestei săptămâni de viceprimarul Ovidiu Mureşan împreună cu directorul executiv al Direcţiei Economice, Eduard Florea.
„Repartizarea sumelor pe categorii de cheltuieli s-a făcut ţinând cont de propunerile înaintate pentru fiecare activitate, program sau proiect, de către ordonatorii terţiari de credite, precum şi de departamentele din cadrul primăriei. Astfel, la elaborarea bugetului am căutat să satisfacem la un nivel acceptabil toate categoriile de cheltuieli, dar am acordat o mai mare atenţie cheltuielilor cu serviciile publice şi celor din domeniul infrastructurii municipiului”, a precizat vicele Mureşan.
Bugetul consolidat al Municipiului Oradea pe anul 2013 şi propus spre dezbatere publică este de 971,6 milioane lei, în creştere cu 43% faţă de nivelul realizat în anul precedent. Deşi valoarea pare impresionantă, o bună parte din aceasta o constituie proiectele cu finanţare europeană incluse şi-n bugetul anului trecut, dar scoase din cauză că nu au fost puse în operă. Proiectele CET-ului şi reabilitarea Piaţa Unirii sunt exemple destul de bănoase.
Sunt semnificative şi creşterile anticipate, datorate creşterii taxelor şi impozitelor locale dar şi reîncadrării proprietăţilor imobiliare ale orădenilor în alte categorii de impozitare.Cofinanţări şi investiţii
Ca şi anul trecut, investiţiile şi asigurarea cofinanţării pentru proiectele europene sunt prioritare în construirea bugetului.
În acest context, chiar dacă cheltuielile de personal ale instituţiilor publice au crescut, s-a încercat compensarea prin scăderea cheltuielilor cu bunurile şi serviciile.
„Punctele tari ale bugetului pentru acest an sunt creşterea nivelului veniturilor proprii, atragerea de fonduri nerabursabile, continuarea prog