Audienţele Kanal D au explodat în ultimul an, iar postul tv a devenit un ocupant fără drept de apel al podiumului televiziunilor româneşti. În spatele succesului nu stă un sultan, ci un bancher
În hala enormă din complexul Romexpo unde funcţionează, administrativ şi operaţional, Kanal D România, un singur birou este neocupat. Begum Dogan, a patra fiică a magnatului turc Aydin Dogan şi proprietara Kanal D România, ajunge rar la fostul loc de muncă. Nu are timp, acum conduce din funcţia de preşedinte tot grupul de media Dogan Holding, şi nici nu are motiv, pentru că pariul său personal din România, Kanal D, este câştigător. Postul tv românesc, prima şi singura investiţie în televiziune în străinătate a grupului media turc, şi-a atins anul trecut obiectivul stabilit de Begun la lansare, în urmă cu şase ani: este unul din liderii pieţei TV din România. Iar un cuvânt de spus la acest succes îl are şi actualul preşedinte al Kanal D, Haluk Kurcer.
De la bancă la televiziune
Aproape nimic din CV nu-l recomanda pe Haluk Kurcer pentru preluarea, în 2008, a conducerii businessului de televiziune. Absolvent de ştiinţe politice şi economie, a ocupat vreme de 30 de ani poziţii la conducerea mai multor bănci, Garanti Bank, HSBC, Demirbank sau Unicredit Ţiriac, în Turcia, Bulgaria şi România. Atipic pentru afacerile de media din România, conduse aproape toate de profesionişti de media, numirea unui bancher la conducerea Kanal D s-a dovedit inspirată. Trebuie spus că Haluk Kurcer este şi un preşedinte atipic pentru că este implicat în activitatea zilnică a televiziunii. Nu vă imaginaţi că se amestecă în conţinutul editorial sau în partea de creaţie, dar absolut orice hârtie poartă şi semnătura sa.
„Nu e nevoie să ştiu televiziune. Am aici 400 de oameni care ştiu televiziune şi ştiu bine, după cum arată cifrele. Eu sunt manager şi aş