Timbrul de mediu pentru autovehicule a intrat in vigoare incepand de vineri, din acest moment taxa auto urmand sa fie calculata exclusiv pe baza emisiilor de CO2, inscrise in cartea de identitate a masinii. Conform Ordonantei de Urgenta privind timbrul de mediu pentru autovehicule, publicata in Monitorul Oficial, in noua formula de calcul, timbrul de mediu mentine cote similare celor din prezent pentru tehnologia Euro 5 si mareste cotele pentru tehnologiile Euro 4 si Euro 3. Pe de alta parte, pentru masinile cu motorizari non-Euro, Euro 1 si Euro 2, valoarea timbrului de mediu va scadea fata de nivelul cuantumului actual.
Tot incepand de astazi, pe site-ul Administratiei Fondului pentru Mediu ar urma sa fie disponibil calculatorul care va ajuta soferii sa afle valoarea timbrului de mediu.
'); document.write(''); } var domain = document.domain; var domain_split = domain.split('.'); var cHannel_domain = domain_split[domain_split.length-2] + "." + domain_split[domain_split.length-1]; document.write(unescape("%3Cscript src='http://worker.contentchannel.ro/player/singleplayer_max/b77f56fccf6a6880d7330276c9508c2d/"+ cHannel_domain +"' type='text/javascript'%3E%3C/script%3E"));
Timbrul de mediu se aplica pentru autovehiculele din categoria M1, M2, M3 cu precizarea ca pentru categoria de autoturisme cu norma de poluare Euro 5, Euro 4 si Euro 3 formula de calcul ia in proportie de suta la suta emisia de CO2, iar pentru autoturismele cuprinse in normele de poluare non-euro, Euro 1 si Euro 2 se aplica actuala formula prevazuta prin Legea 9/2012, ce ia in calcul capacitatea cilindrica, potrivit Agerpres.
Pe de alta parte, taxa creste pentru masinile Euro 3 si Euro 4 in cazul versiunilor diesel, intrucat, potrivit ministrului Mediului, Rovana Plumb, "emisiile din pulberi sunt mai mari in cazul masinilor pe motorina".
Pract