Taxa aceasta nu poate sta multa vreme in picioare, pana sa o demoleze instantele de judecata. Se fac deja pariuri pe "viata" ei.
Apuca sa implineasca un anisor pana ce va incepe presiunea contestatarilor cu decizii judecatoresti de anulare? Multi spun ca nu. Avocatii deja zambesc complice. E o taxa reformata in stil USL, ca intreaga reforma "originala" a actualei guvernari.
Asa-zisul timbru de mediu starneste un val de nemultumire, poate la fel de mare ca vechea taxa auto de prima inmatriculare.
"De ce i-o fi spunand timbru de mediu?", se intreaba, nedumerit, multi romani. Ca mari servicii nu va aduce mediului. Cum ar servi sanatatii noastre cand tocmai fata de cei care polueaza mai mult se arata indulgenta, pe considerentul ca oricum aceste masini poluante nu mai au viata lunga.
Pana la un punct, ar putea fi un rationament pertinent. Dar sa nu uitam ca traim in Romania. Pentru multi dintre romanii care au o masina cu tehnologie invechita, non-Euro, Euro 1 si Euro 2 s-a naruit, cu siguranta, visul de a-si schimba prea curand autoturismul poluant cu unul mai putin generator de noxe. Si atunci, masinutele ajunse la o varsta respectabila vor circula inca multa vreme pe drumurile Romaniei, tinute in viata pana vor cadea tablele de pe ele.
"E la fel de vulnerabila ca veche taxa si, cu siguranta, va genera actiuni in instanta. In primul rand principiul de la care porneste - poluatorul plateste - nu sta in picioare in constructia noii legi. Vor fi multe procese si puncte atacabile sunt la indemana avocatilor, deja cred ca se construiesc scheme de atac in instanta", este opinia exprimata de avocatul Liviu Durca.
Asa-zisul timbru de mediu pare sa respecte un alt principiu - cei multi platesc. Este evident ca noua taxa tinteste spre categoria cea mai numeroasa de posesori de automobile, care au Euro 3 sau