Este binecunsocut faptul ca memoria si mirosurile se afla in stransa legatura. Mai mult decat imaginile sau sunetele, un miros poate readuce in minte lucruri din trecut si starni emotii.
Companiile stiu asta foarte bine si se folosesc de mirosuri si sunete pentru a determina creierul sa placa anumite produse.
Adevaratul secret al unui marketing de succes pentru un produs este sa-l asociezi cu un anumit miros. Reteta se poate aplica pentru intregul magazin. Daca te simti ca acasa in interior, sansele sunt mai mari sa cumperi de acolo.
Nu degeaba salile de jocuri si cazinourile continua sa faca bani, in ciuda crizei. Fiecare isi are aroma sa, care se potriveste decorului si clientelei. Un exemplu este izul de mosc, asociat cu barbatia si succesul, increderea - calitati ce merita gadilate in cazul clientilor, pentru a baga mai adanc mana in buzunar.
Iata, concret, cum se aplica aceasta teorie in practica, conform Listverse:
Miros de gadget nou?
Cumparatorii de computere Apple, iPhone sau alte asemenea produse cunosc acest miros foarte bine; este izul unui gadget nou. Unii spun ca mirosul vine din interiorul gadgetului, insa cativa si-au dat seama ca, in realitate, ambalajul este raspunzator de acest iz. Nu degeaba iPhone-ul din plastic miroase precum MacBook-ul din aluminiu.
Cat despre miros in sine, acesta surprinde un amestec de cerneala, carton si alte ingrediente. Asa ca daca nu-ti permiti un Mac, poti macar sa-ti faci vechiul PC sa miroasa ca unul nou.
Iz de vacanta
La fel ca multe alte lanturi hoteliere, The Holyday Inn folsoeste anumite arome combinate cu muzica potrivita pentru a te determina sa zabovesti mai mult in camere, baruri si spatiile destinate relaxarii.
Se foloseste un iz de trandafir pentru nunti, unul ce are la baza mirosul de piele,