Sinclar Hsiao, sales and marketing director la Gigabyte Europa şi Rusia a venit zilele trecute în România, iar adevarul.ro s-a întâlnit cu el pentru a discuta despre piaţa din România şi provocările pentru o companie care a fost mereu în fruntea inovaţiilor. Gigabyte este cunoscută pentru plăcile sale de bază, sunt primii care au introdus tehnologia USB 3.0, dar şi tehnologia 4K, anul acesta.
adevarul.ro: Uitându-ne la piaţa de PC-uri desktop, nu vedem o creştere acum. Care sunt provocările pentru un producător de plăci de bază?
Sinclair Hsiao: Oamenii consideră că afacerea cu plăci de bază scade, că vânzările scad. Dar de cinci ani observăm că piaţa creşte. Iar în momentul de faţă trendul mondial este ca afacerea noastră să crească. Într-adevăr, laptopurile şi tablete au cifre mai mare, dar noi observăm că acum segmentul desktop devine unul mai de nişă. Volumele vor fi limitate, dar nu se va duce în jos în viitor. Nici nu va creşte, decât poate pentru câteva pieţe în dezvoltare, cum ar fi China, America Latină. Ei au încă o creştere fulminantă, pentru că cererea nu a fost încă satisfăcută. România, de exemplu, este mai mult o piaţă matură, cum ar fi Germania, Franţa. Pentru aceste ţări, volumele sunt asemănătoare cu acum cinci ani. Dar pentru noi, ne aşteptăm ca anul acesta să creştem cu 10% la nivel global. Acum, suntem în faza în care ne reorganizăm pentru a răspunde cerinţelor de pe pieţele emergente, iar viitorul nostru este pozitiv. Avem mai puţină competiţie, dar mult spaţiu pentru a creşte.
Aşadar, piaţa de PC-uri stagnează, în timp ce piaţa dumneavoastră creşte.
Da, piaţa pentru desktop PC este în stagnare, dar cota noastră creşte. Acum avem un pic peste 20%, dar pentru mai multe pieţe mature, cota de piaţî este undeva la 35% - 40%. Iar în România am ajuns la aproape 40%. La nivel de volum vom creşte, iar obiectivul nostru este să ne