Prețul în euro al motorinei din România a tot crescut în ultimul an. E drept, nu foarte mult. Dovadă stau cifrele oficiale de pe Oil Bulletin. Dacă anul trecut, un litru de motorină la noi în țară costa 1,33 euro, prețul pentru cei cu mașini diesel este de 1,35 euro, conform ultimei statistici Oil Bulletin.
La alții, prețul motorinei a scăzut destul de mult față de anul trecut. Astfel încât, românii au ajuns să dea pe motorină cam cât dau austriecii și nemții, unde salariile sunt semnificativ mai mari decât la noi. Atenție, vorbim de prețuri exprimate în euro, ceea ce înseamnă că intră în calcul și cursul de schimb. Față de anul trecut, cursul utilizat de statistica oficială europeană a crescut în martie 2013 față de martrie 2012 de la 4.364 lei pentru un euro la 4.371 lei.
Austriecii dădeau anul trecut 1,44 euro pe un litru de motorină, iar acum dau 1,36 euro, cu un cent mai mult decât românii.
Și în Germania prețul motorinei a cunoscut o scădere semnificativă: de la peste 1,54 de euro în martie 2012, la 1,40 de euro în martie 2013. Așadar, dacă diferența dintre noi și nemți era anul trecut de aproximativ 20 de cenți la litrul de motorină, acum aceasta s-a redus la doar 5 cenți.
Mai mult decât atât, motorina a devenit mai ieftină în Polonia decât la noi, deși anul trecut, era invers. Astfel, dacă anul trecut, polonezii luau motorina cu 1,38 euro, acum o cumpără cu 1,35 de euro.
De asemenea, Lituania și Letonia sunt alte state unde motorina s-a ieftinit și a ajuns sub prețul existent în România.
Prețul în euro al motorinei din România a tot crescut în ultimul an. E drept, nu foarte mult. Dovadă stau cifrele oficiale de pe Oil Bulletin. Dacă anul trecut, un litru de motorină la noi în țară costa 1,33 euro, prețul pentru cei cu mașini diesel este de 1,35 euro, confor