Apropierea momentului la care va fi pusă în practică regionalizarea a făcut ca autorităţile din Galaţi, Brăila şi Tulcea, să renunţe la unele diferende şi să demareze discuţiile pe tema colaborării în dezvoltarea unor proiecte comune. Prefecţii, preşedinţii consiliilor judeţene, primarii municipiilor reşedinţă de judeţ şi o parte dintre parlamentarii judeţelor Brăila, Galaţi şi Tulcea s-au întâlnit la Galaţi, în cadrul celei de-a doua sesiuni de dezbatere a proiectului comun ,,Cooperare pentru dezvoltare Brăila-Galaţi-Tulcea”. S-a discutat despre proiectul de statut şi proiectul unei legi speciale privind constituirea Zonei Metropolitane Galaţi-Brăila, dar şi despre statutul juridic al Asociaţiei de Dezvoltare Intercomunitară Brăila-Galaţi-Tulcea. În cadrul întâlnirii, decanul Univesităţii de Arhitectură Ion Mincu din Bucureşti a prezentat un studiu a cărui concluzie a fost că Zona Metropolitană Brăila-Galaţi poate deveni primul sistem urban de acces la teritoriul european prin intermediul Dunării.
Proiecte de infrastructură
Preşedintele CJ Brăila, Gheorghe Bunea Stancu, a definit principalele proiecte, pe care s-ar putea baza zona metropolitană. Drumul expres Galaţi-Brăila, în valoare de aproximativ 17 milioane de euro şi construcţia unui nou aeroport în zona Galaţi-Brăila, în valoare de aproximativ 20 milioane euro, reprezintă pilonii de dezvoltare a noii conurbaţii. Dar oficialii din Galaţi şi Brăila vor susţine şi demersurile pentru finanţarea modernizării aeroportului din Tulcea. La acestea, se adaugă necesitatea podului peste Dunăre, proiect în care va fi implicat şi judeţul Tulcea. Prin construirea podului, conurbaţia din zona Galaţi-Brăila ar urma să fie extinsă şi spre Tulcea, cuprinzând localităţile Măcin şi Jijila. Bunea Stancu a precizat că acest din urmă proiect nu este promovat la nivel naţional, de aceea parlamentarii din cele trei j