Potrivit Hotnews.ro, totul a început cu un foc, ce a izbucnit anul trecut pe port-containerul german MSC Flaminia, aflat în apele Atlanticului. Au urmat încă alte câteva explozii la bord. Un marinar a murit, altul este dat dispărut. Săptămâni în şir, navei cu 150 de containere cu conţinut periculos la bord nu i s-a dat permisiunea să acosteze, pentru a-şi repara avaria. Pe Flaminia n-au vrut-o nici englezii, nici francezii, nici chiar olandezii, în vreun port al lor. După o lungă rătăcire pe ape, nava a fost, în sfârşit, tractată la Wilhelmshafen. Însă nici acolo nu a făcut mulţi pui. Vineri 15 martie, nava avariată şi cu resturi otrăvitoare a pornit în direcţia România.
„E însoţită de două şlepuri“, transmite Radio Bremen. Cu câteva zile înainte, Bild online, din surse dpa (Deutsche Presse Agentur) anunţa sec mişcarea: „Nava urmează a fi reparată într-un şantier naval românesc“.
„Într-un port din România urmează a fi tăiate containerele topite şi resturile de metal din porţiunea arsă a navei“, explică radio-ul din Bremen, pe pagina sa online.
„Startul său a fost oprit în mod repetat. Restricţiile de mediu din Germania şi România au întârziat plecarea. Căci în interiorul navei se găseşte încă un amestec noroios şi ruginos care n-a putut fi evacuat. România trebuie prin urmare să garanteze că şi aceste resturi nocive vor fi regulamentar debarasate“, mai relatează sursa citată, care s-a ocupat intensiv de caz. Din informaţiile obţinute de aceasta, călătoria Flaminiei spre portul românesc va dura zece zile.
Doi morţi
Un marinar a murit după primul incendiu la bordul navei, în iulie anul trecut, pe când Flaminia naviga dinspre coasta de est a USA, cu direcţia Bremerhaven. Al doilea, un bărbat de 41 de ani, a decedat mult mai târziu, în urma unui nou incendiu. El fusese transportat de urgenţă într-o clinica portugheză.
Comando de ava