Pistele de biciclete reprezintă de mulţi ani un subiect fierbinte pentru autorităţile din marile oraşe ale României, iar Timişoara nu face excepţie. Soluţia pe care au găsită-o însă acestea pentru amatorii traficului „verde” nu este însă deloc fericită: pistele „muşcă” din trotuarele şi aşa înguste, iar de multe ori mai mult îi încurcă pe biciclişti, fiind trasate în jurul pomilor sau cu direcţia spre… tufişuri. Realizarea lor nu a fost însă ieftină, iar beneficiarul contractului este firma Rosign, cea care are monopol pe semnalizarea rutieră din oraş. În prezent, în Timișoara, sunt amenajaţi aproximativ 50 km de piste pentru biciclete, cu precădere de-a lungul principalelor artere de circulaţie.
Câteva dintre pistele pentru ciclişti evidenţiate printr-o culoare distinctă, roşie sau verde, de cele mai multe ori însă, pistele de biciclete din Timişoara înseamnă două dungi trasate cu vopsea albă de-a lungul trotuarului sau chiar una singură, pe partea opusă delimitarea fiind făcută de bordura acestuia. Din loc în loc pot fi văzute biciclete desenate cu şablonul, ca toată lumea să fie convinsă că, într-adevăr, e vorba de nişte fâşii de trotuar destinate bicicliştilor.
În multe cazuri, acestea sunt amplasate în mod cu totul nefericit, pe trotuare înguste, astfel încât pietonii au dificultăţi în a circula în ambele sensuri, fac ocoluri ciudate în jurul unor copaci sau stâlpi ori se întrerup brusc în dreptul acestora, trec prin staţii de troleibuze şi autobuze unde bicicliştii se învălmăşesc cu călătorii aflaţi în aşteptarea mijloacelor de transport în comun ori se termină brusc, chiar în tufişuri, de multe ori fără niciun fel de avertizare.
Culiţă Chiş, directorul Direcţiei Tehnice, spune că lucrările au fost atribuite firmei Rosign prin încredinţare directă, aşa cum s-a încetăţenit obiceiul pentru toate lucrările de semnalizare rutieră, iar pre