Dacia reuşeşte să uimească din nou Europa, o dată cu lansarea datelor oficiale privind vânzările auto după primele două luni ale acestui an. Producătorul auto din Mioveni a vândut în UE cu 12,1% mai multe maşini în ianuarie-februarie 2013 faţă de aceeaşi perioadă a anului trecut.
Începutul de an este cum nu se poate mai bun pentru Dacia, marca auto românească reuşind să obţină cea mai mare creştere din rândul producătorilor auto de volum, precum Skoda, Renault, Volkswgen, Toyota. Singura marcă auto care a avut creştere mai mare este Honda, însă vorbim despre un brand premium ale cărui vânzări au fost oricum mai mici decât ale constructorului român.
Conform datelor Asociaţiei Producătorilor Auto Europeni (ACEA) Dacia a vândut în UE, în ianuarie-februarie 2013, 40.265 autoturisme, faţă de cele aproximativ 36.000 de unităţi vândute în aceeaşi perioadă a anului trecut. În luna februarie Dacia a vândut cu aproximativ 16% mai multe maşini, până la 20.000 unităţi, decât în perioada similară a lui 2012. Unul dintre modelele de succes ale producătorului român, cu reputate victorii în acest an pe pieţele din UE, este Dacia Sandero.
SURPRIZĂ Dacia Sandero, cel mai vândut model într-un stat UE. Vezi ce ţări a cucerit Sandero!
Dacia triumfă pe o piaţă în cădere liberă
Piaţa auto europeană s-a aflat în ultimii 4-5 ani într-un picaj continuu, datele furnizate de ACEA indicând o nouă scădere de de 9,5% pentru piaţa auto din UE în primele două luni ale lui 2013. Singura piaţă majoră a UE care a avut creştere este cea din Marea Britanie, în timp ce majoritatea ţărilor au continuat să resimtă recesiunea. Nici România nu stă bine, în perioada ianuarie-februarie 2013 fiind vândute în ţara noastră cu 12,7% mai puţine maşini decât în acelaşi interval al anului trecut.
Dacia este astfel unul dintre cele mai promiţătoare mărci auto din Europa, cu o creşte