Cea mai mare provocare pentru societăţile de asigurări este acum menţinerea pe profit. Cum vor reuşi companiile, în actualele condiţii de piaţă, să rămână profitabile? Ar trebui să-şi uniformizeze operaţiunile de back-office, dacă vorbim despre mari grupuri, să-şi specializeze canalele de vânzări pe internet şi aplicaţii pe mobil, să vândă mai mult prin brokeri şi să se orienteze spre corporaţiile care încă oferă angajaţilor poliţe.
Acestea sunt recomandările experţilor Capgemini, companie de servicii de consultanţă în domeniul managerial şi tehnologic.
Kevin von Gamm, Chief Sales Officer (CSO) în cadrul Capgemini România, este de părere că societăţile trebuie să se axeze în următoare perioadă pe reducerea costurilor, dar şi pe dezvoltarea de canale de vânzări exploatate insuficient până acum. De exemplu, susţine el, companiile mari de asigurări, ar trebui să-şi unească operaţiunile de back-office din mai multe ţări, acolo unde grupul are filiale, şi să-şi facă service-center-uri regionale. În acest fel, companiile vor reuşi să-şi reducă costurile.
Pe partea de front-office, susţine Kevin von Gamm, companiile de profil ar trebui să-şi reanalizeze portofoliul de produse şi să vadă ce pot vindecu profitabilitate.
„Pe segmentul asigurărilor generale, cea mai mare parte din poliţele vândute persoanelor fizice sunt auto, majoritatea RCA, ceea ce nu este deloc profitabil pentru că daunele sunt mari, iar primele sunt mici. Pe celelalte categorii non-viaţă nu prea sunt produse, mai sunt asigurările de locuinţe, fiecare companie încearcă diverse combinaţii pe retail. Mai sunt şi asigurările de călătorie. Creşteri se pot înregistra în următoarea perioadă pe internet şi aplicaţii pe mobil. În prezent, o cotă nesemnificativă se înregistrează pe internet“, a explicat reprezentantul Capgemini România.
În ceea ce