Toată ideea asta cu hot-hatch-ul diesel începe să devină din ce în ce mai interesantă. Dieselul VAG cu cilindreea de 1.968 cmc înobilează atât Audi A3, Seat-ul Leon FR cât şi noul VW Golf VII GTD. Versiunea prin autocompresie omoloagă a mai cunoscutului GTI nu e un diesel oarecare, ci un commonrail cu injecţie directă de motorină care graţie a două turbine cu geometrie variabilă livrează 184 CP şi 380 Nm.
Comparativ cu TDI-ul „cuminte” de 2.0 litri şi 150 CP, versiunea diesel sportivă GTD are deci la dispoziţie un plus de 34 CP şi 60 Nm mai mult cuplu. Dacă unitatea degonflată, în combinaţie cu performanta transmisie DSG, ţâşneşte pe primii 100 km/h cu start de pe loc în 8,4 secunde, TDI-ul de pe noul Golf GTD îmbunătăţeşte timpii cu o secundă, la 7,4 sec. Viteza maximă creşte de la 215 km/h, la nu mai puţin de 230 km/h. Consumul ambelor versiuni rămâne însă modest, la doar 4,2 litri, o parte din glorie revenindu-i sistemului Start/Stop. Emisiile se opresc la 110 grame CO2 la km.
Prin comparaţie directă, omologul GTI pe benzină nu face notă discordantă în ceea ce priveşte cilindreea, însă dispune de vreo 46 CP în plus, însă este văduvit cu 30 Nm mai puţin cuplu maxim. Avantajul benzinei se traduce în cazul GTI-ului printr-un demaraj mai bun cu o secundă jumătate iar viteza maximă urcă spre 247 km/h.
În ceea ce priveşte arhitectura punţii spate, la puteri sub 150 CP Volkswagen Golf VII utilizează o punte semirigidă, în vreme ce pe versiunile superioare soluţia adoptată este puntea independentă de tip multilink.
Elementele de individualizare a gamelor sportive GTD şi GTI includ tradiţionala tapiserie a scaunelor în carouri haşurate, un volan mai gros cu trei braţe ce este uşor aplatizat la bază, un pedalier decorat cu metal strălucitor, inclusiv locul de odihnă al piciorului stâng.
Şoferul poate trezi cinci caractere diferite prin cele cinci mo