Un studiu al asociaţiei “Salvaţi Copiii” arată că, în România, aproximativ 63% dintre copii sunt bătuţi de părinţi. Psihologii avertizează că bătaia nu îşi atinge scopurile imaginate de părinţi, ba mai mult, are alte efecte negative asupra copilului. Pentru conştientizarea acestui lucru, asociaţia “Salvaţi Copiii” demarează campania “Copiii fără etichete”.
Campania pentru conştientizarea violenţei împotriva celor mici, “Copiii fără etichete”, a fost lansată, săptămâna aceasta, de organizaţia “Salvaţi Copiii” şi are printre obiective şi generarea unei schimbări de atitudine a adulţilor faţă de copii şi de modul de educare a lor.
“Campania (care se desfăşoară în perioadamartie-octombrie 2013 – n.r.) a fost gândită ca o sursă de soluţii pentru una din cele mai stringente probleme cu care se confruntă societatea românească astăzi: violenţa împotriva copiilor, o realitate de necontestat în principalele două medii care îi formează pe aceştia, respectiv familia şi şcoala, cu efecte directe asupra echilibrului emoţional al copiilor”, spune Gabriela Alexandrescu, preşedintele executiv al organizaţiei “Salvaţi Copiii”. Potrivit acesteia, mesajul-cheie al campaniei este acela de a ajuta cu adevărat copiii să devină “oameni mari”, dacă vor fi crescuţi fără bătaie, umilinţă, jigniri ori stigmatizare pe criterii sociale sau etnice.
Gabriela Alexandrescu mai spune că această campanie urmăreşte generarea unei schimbări de atitudine faţă de violenţă, precum şi generarea unei schimbări de paradigmă în educaţia copiilor, prin înlocuirea practicilor violente cu metode educaţionale pozitive – respectarea copilului în locul umilirii lui, renunţarea la indiferenţă şi acceptare faţă de violenţa împotriva copiilor.
Sloganul campaniei este: “Etichetele din copilărie prind viaţă în adulţi. Dezlipeşte eticheta! Copiii crescuţi fără etichete se