Secţia pentru judecători a Consiliului Superior al Magistraturii iniţiază verificări la instanţele judecătoreşti care au ca obiect respectarea dispoziţiilor referitoare la primirea şi repartizarea aleatorie a actelor de sesizare.
Obiectivele verificărilor sunt: constatarea disfuncţionalităţilor în repartizarea cauzelor şi în circuitul administrativ, inclusiv înaintarea dosarelor în căile de atac şi înregistrarea acestora la instanţa de control judiciar, modificările intervenite în programul informatic de repartizare şi identificarea situaţiilor de viciu al sistemului informatic şi a vulnerabilităţilor sistemului informatic de repartizare, scrie agerpres.ro.
De asemenea, se au în vedere identificarea persoanelor responsabile de disfuncţionalităţi sau viciu la modalitatea de repartizare, măsuri şi propuneri de înlăturare a acestora şi identificarea cazurilor în care repartizarea nu s-a realizat în sistemul informatic.
Secţia pentru judecători a CSM stabileşte ca Inspecţia Judiciară să efectueze verificări la Tribunalul Bucureşti.
"În măsura în care sunt identificate punctual chestiuni ce trebuie clarificate la judecătoriile sectoarelor 1, 2, 3, 4, 5 şi 6 şi Curtea de Apel Bucureşti, Inspecţia Judiciară va efectua aceste verificări punctuale şi la aceste instanţe. Preşedinţii curţilor de apel, în virtutea atribuţiilor legale, urmează să procedeze la verificarea celorlalte instanţe, având ca scop al verificărilor aceleaşi obiective mai sus enumerate. După finalizarea verificărilor de către preşedinţii curţilor de apel, rapoartele vor fi transmise Inspecţiei Judiciare - Direcţia de Inspecţie pentru Judecători în vederea analizei acestora, după analiza efectuată urmând a fi transmise rapoartele CSM - Secţiei de judecători cu concluziile analizei efectuate", se arată în comunicat.
Perioada supusă verificării este 1 ianua