Preşedintele Traian Băsescu a decis: nu va mai merge cu avionul TAROM cu care a circulat în regim charter în ultimii doi ani şi jumătate în străinătate după conflictul cu ministrul Relu Fenechiu care i-a reproşat că avionul aduce pierderi companiei de 7 milioane de euro pe an. La ultimele două deplasări externe preşedintele a ales zborurile de linie, deşi are la dispoziţie o aeronavă a companiei TAROM adaptată pentru nevoile de securitate şi de comunicaţii ale demnitarilor.
Astfel, Administraţia Prezidenţială plăteşte în jur de 4000-5000 de euro pentru un drum în Europa, cu diferenţa că banii de la buget nu mai intră automat în contul companiei de stat, ci, în funcţie de cursă, pot ajunge şi la concurenţă.
Dacă drumul la ultima reuniune a Consiliului European de la Bruxelles a costat Administraţia Prezidenţială 4900 de euro, pentru deplasarea preşedintelui la întronarea Papei Francisc s-au plătit 7441 de euro, arată datele oficiale comunicate gândul. Având în vedere că zborul Alitalia de dimineaţă ajungea prea târziu la Roma, Preşedinţia a ales cursa care a plecat cu o seară înainte, dublând costurile de transport cu cele de cazare la Roma pentru peste 10 delegaţi.
Alegerea curselor de linie de către Băsescu a determinat TAROM să ceară Preşedinţiei printr-o scrisoare, să clarifice "ca un gest de curtoazie" dacă doreşte sau nu rezilierea contractului de închiriere pentru aeronava AIRBUS 310, întrucât compania ar fi dispusă să o scoată la vânzare. "Categoric nu voi mai folosi o aeronavă a TAROM. Probabil voi închiria din altă parte", a replicat Traian Băsescu, fără a preciza însă dacă Preşedinţia va şi rezilia contractul de închiriere.
Surse oficiale au explicat pentru gândul că, în lipsa unui avion pentru demnitari a cărui achiziţionare este oricum exclusă anul acesta, soluţiile analizate la Palatul Cotroceni pentru deplasările externe al