Piaţa auto europeană se află în continuare într-o recesiune puternică, iar printre mărcile auto cele mai afectate se numără Opel. Producătorul german are un plan drastic de restructurări, anunţând săptămâna aceasta că va închide uzina de la Bochum, după ce conducerea nu a reuşit să ajungă la o înţelegere cu angajaţii.
În prezent circa 3.300 de angajaţi produc la această uzină un singur model, Zafira Tourer, însă până la sfârşitul anului viitor uzina va fi închisă, întreaga regiune urmând să fie afectată de retragerea producătorului german. Totuşi angajaţii au avut de ales, Opel propunând să schimbe activitatea uzinei, de la producţia de maşini la cea de piese auto, urmând ca din 2016 să mai rămână doar 1.200 angajaţi. Oferta oficialilor Opel a fost respinsă de angajaţi cu vot majoritar, de 76%, conform Automotive News.
Anul trecut, atunci când Opel şi-a făcut publice pentru prima dată planurile privind restructurarea acestei uzine, primarul din Bochum acuza compania de management defectuos. “Este o pierdere amară pentru oraş şi pentru întreaga regiunea.”
"Regretăm foarte mult că anajaţii au respins o ofertă avantajoasă," spune Manfred Gellrich, directorul uzinei, într-un anunţ făcut pe site-ul Opel. "O oportunitate uriaşă a fost acum ratată."
Vezi şi LOVITURĂ pentru Ford: Are de plătit 750 milioane de dolari angajaţilor din Genk
Locul în care s-au produs 650.000 de Opel Kadett
Situaţia de la Bochum este cu atât mai deosebită cu cât Opel produce maşini aici încă din anii 1962. În această uzină au fost produse circa 650.000 de unităţi ale celebrului Kadett, odinioară un rival al lui Volkswagen Golf. Între 1995-1999 nemţii au investit 1,7 miliarde euro pentru modernizarea uzinei, ultimele investiţii masive fiind făcute în 2011.
Planul de restructurare masivă al Opel a venit o dată cu încercarea managerilor de a salva compania, pro