Comisarii au bază de date cu „cazierul” firmelor reclamate la Protecţia Consumatorului, integrată cu evidenţele celorlalte ţări din UE
Asociaţiile non guvernamentale ce au ca obiectiv protecţia consumatorilor sunt invitate la dialog de către comisarul şef al Comisariatului Regional pentru Protecţia Consumatorului Braşov, Sorin Susanu.
Acesta ne-a declarat că „vreau să discut cu aceste asociaţii pentru a afla mai multe informaţii benefice din domeniul protecţiei consumatorului. Nu vreau să apară confuzii, la nivelul cetăţenilor, între autoritatea pe care noi, ca Oficiu de Protecţie a Consumatorilor, o reprezentăm, şi aceste ong-uri, dar consider că un dialog este absolut benefic. Mai ales că aceste asociaţii ne pot oferi date importante şi pertinente pe care le putem analiza şi pe baza cărora ne putem îmbunătăţi activitatea. Mai ales că, din câte ştiu, la nivel de regiune sunt câteva zeci de astfel de asociaţii, dar unele sunt chiar foarte active şi noi vrem să le aflăm opinia”.
Totodată, Susanu spune că în ultimul timp a promovat anumite criterii de lucru în sistemul pe care îl coordonează, respectiv faptul că „le-am cerut colegilor să răspundă la solicitări nu doar în termeni tehnici, seci, ci cu explicaţii practice pentru cetăţenii care au anumite plângeri adresate instituţiei. Totodată am încercat să lucrăm într-o mai strânsă colaborare cu alte instituţii ale statului. Dar mai ales am încercat să verificăm constant, pentru a pune pe un făgaş de normalitate, unităţile de alimentaţie publică”.
Tot în acelaşi spirit al deschiderii către informaţii, Oficiul a început să-şi coreleze datele cu organisme similare din întreaga Uniune Europeană. „Există un program funcţional în întreaga Uniune prin care organismele ce au drept scop apărarea intereselor consumatorilor prezintă datele activităţii lor. Am implementat şi noi acest program. De e