În şedinţa de CL Alba de săptămâna viitoare, din 26 martie, consilierii locali din Alba Iulia vor avea pe masa de discuții și aprobarea noului Regulament privind amplasarea, organizarea şi funcţionarea teraselor sezoniere în municipiul Alba Iulia.
Serviciul Administrarea Domeniului Public şi Privat propune ca regulamentul să conţină următoarele prevederi:
- Terenurile aparţinând domeniului public sau domeniului privat al municipiului Alba Iulia pot fi ocupate ocazional, contra cost şi pe o perioadă determinată, fară licitaţie publică, pentru efectuarea comerţului stradal ocazional în faţa spaţiilor comerciale de alimentaţie publică autorizate, de către comercianţii autorizaţi pe fondul propriu de comerţ şi numai pentru amplasarea de terase sezoniere pentru desfacerea produselor de alimentaţie publică. În alte locuri decât în faţa punctului de lucru propriu – stabilite de către Serviciul Urbanism – atribuirea terenurilor pentru amplasarea de terase sezoniere se va face prin licitaţie publică organizată potrivit legii, preţul de pornire al licitaţiei fiind echivalent cu taxa pentru terenul ocupat de terasele sezoniere, taxă care se stabileşte anual prin Hotărârea Consiliului Local privind aprobarea nivelurilor pentru valorile impozabile, impozitele şi taxele locale, alte taxe asimilate, taxe speciale, precum şi amenzile aplicabile.
- Suprafaţa maximă ce poate fi ocupată temporar în vederea amplasării de terase sezoniere se determină de către Serviciul Urbanism şi nu poate depăşi frontul la stradă al unităţii proprii de lucru. Suprafaţa poate fi depăşită în cazul în care spaţiul comercial vecin are o destinaţie ce nu permite o astfel de amenajare. Pe B-dul Transilvaniei, dimensiunile suprafeţei terasei sezoniere sunt determinate astfel: lungimea = frontul la stradă a unităţii de alimentaţie publică aferente terasei sezoniere; lăţimea = 5,5 m. @