Companiile fondate de antreprenori romani care aloca o atentie tot mai mare securitatii informatice sunt cele care lucreaza cu date cu caracter personal, in special jucatorii din zona de comert electronic, potrivit analistilor companiei de consultanta si audit Deloitte Romania.
In general, companiile care investesc cel mai mult in securitatea IT sunt multinationalele, datorita politicilor la nivel de grup. Dintre acestea, se remarca bancile, companiile de asigurari, telecomunicatii, utilitati, dar si institutiile care lucreaza cu date confidentiale foarte importante precum sunt organizatiile de tip servicii secrete ori NASA.
„Firmele mari (adesea, multinationale) sunt mult mai deschise catre aceste aspecte, in parte pentru ca existenta acestei functii se impune prin politica grupului. Desi, in general, ofiterul pentru securitatea informatiei a iesit din biroul sau si a devenit mai influent, abordarea companiilor in acest domeniu nu se ridica inca la nivelul riscurilor si amenintarilor existente si, in plus, bugetele alocate securitatii sunt limitate. In general, nici echipele IT, nici organizatiile in sine nu sunt perfect constiente de numarul si gravitatea incidentelor inregistrate, ele neputand astfel justifica investitiile sau cresterea bugetelor pentru managementul securitatii informatiei”, spune Bogdan Petre (foto sus), manager pe segmentul de securitate IT in cadrul departamentului de servicii de risc (Enterprise Risk Services-ERS) al Deloitte. 90% dintre parole pot fi sparte in cateva secunde De altfel, analistii si directorii din companiile mari din tehnologie, media si telecomunicatii (TMT) considera ca peste 90% dintre parolele create de utilizator, chiar si cele considerate ca fiind foarte bune, sunt vulnerabile atacurilor de tip hacking si pot fi sparte in cateva secunde sau minute, potrivit studiului Deloitte TMT Global Security, realiz