Giganţii internetului, Apple, Google şi Amazon, îşi dispută rolul pentru supremaţie în domeniul muzicii online, încercând să găsească noi soluţii pentru a transforma platforma de „music streaming” într-una profitabilă, precizează Reuters.
La mai mult de un deceniu de la lansarea iPod-ului şi „revoluţia” cauzată de apariţia smartphone-urilor, companiile Google, Amazon şi Apple doresc să ocupe cea mai bună poziţie în ceea ce priveşte „music streaming-ul”, în ciuda altor companii precum Pandora, care nu a reuşit să realizeze până acum niciun profit din aşa ceva.
Toţi cei trei giganţi web sunt de părere că serviciile de abonare pentru muzica din mediul online reprezintă o mişcare crucială în procesul de dezvoltare al acestei afaceri, care va fi strâns legată de piaţa de telefonie mobilă, segment în care loialitatea clienţilor este crucială pentru Google şi Apple.
Compania Apple a purtat deja discuţii cu casele de discuri pentru a introduce o opţiune de abonare pe iTunes, în timp ce Google va adăuga o astfel de opţiune pentru utilizatorii YouTube. Aceste modalităţi, unde clienţii plătesc o sumă modică pentru o perioadă în care pot asculta muzică nelimitat, sunt relativ noi şi cresc repede în popularitate, mai scrie sursa citată.
Muzica a constituit întotdeauna un element de bază în ceea ce priveşte caracteristicile telefoanelor, mai ales a modelelor apărute în ultimul timp pe piaţă. Deoarece tabletele şi smartphone-urile sunt din ce în ce mai populare, companiile trebuie să-şi schimbe puţin tactica pentu a nu-şi pierde clienţii.
Aproximativ 48% dintre utilizatorii de smartphone-uri ascultă muzică pe telefon, a patra cea mai populară activitate, după navigarea pe Internet, jocuri online şi ştiri, potrivit unui studiu realizat luna trecută de ComScore.
“Muzica este un element strategic foarte important pentru o gamă foarte largă de