Deezer este un serviciu de streaming de muzică ce a devenit foarte popular prin parteneriatul pe care-l are cu Orange, fiind un serviciu oferit standard pentru utilizatorii care au abonament. Creatorii serviciului consideră că anul acesta va fi finalul descărcării de muzică.
"The Guardian" a vorbit cu şeful companiei franceze, Axel Dauchez. Deezer a început în Franţa sub numele de Blogmusik şi a provocat controverse, dar a crescut şi a ajuns să aibă 3 milioane de abonamente plătite, iar oamenii ascultă în medie 60 de ore de muzică pe lună. De asemenea, Deezer a profitat de pe urma unui parteneriat strâns pe care îl au cu Orange.
Pentru şeful de la Deezer, ecosistemul mobil a însemnat salvarea şi posibilitatea de a monetiza afacerea, fără a mai fi constrânşi să ofere muzică în mod gratuit pe internet. "Restricţionăm prea mult ideea de mobilitate. Dacă cineva ar dori să dea 10 euro pe lună, ar putea avea acces la muzică pe orice dispozitiv, oriunde", a declarat Dauchez.
În plus, pentru Deezer muzica nu este privită doar ca o activitate care înseamnă timpul liber, ci şi ca pe una de descoperire. "Mobilul poate fi un loc pentru descoperire activă. Dacă eşti la metrou, aştepţi să vină trenul, atunci e momentul potrivit pentru a descoperi muzică, pentru a distribui, pentru a face liste", a mai spus Dauchez.
Momentan, veniturile din streaming sunt mult mai mici decât alte venituri aduse de industria muzicală. Vânzările fizice sau descărcarea de pe internet, prin servicii cum ar fi iTunes, rămân preferatele publicului. Dar Dauchez vede acest lucru ca pe o chestiune temporară. "Cred că la finalul anului va fi finalul descărcării de muzică. Nu neapărat în termen de volum, cât la nivel de concept. E un moment ca acum cinci ani, când Gmail a ucis, la nivel conceptual, Microsoft Exchange“, a spus Dauchez.
Una din strategiile pentru a termina era desc