Pirelli, unul din liderii mondiali în producţia de anvelope, vede în viitor cauciucuri tot mai înguste şi mai înalte, care vor face automobilele să arate ca acum 100 de ani. Roţi precum cele ale modelului de mai sus, care pare interpretarea ultra-modernă a unui model de curse interbelic, ar putea deveni standard pe toate maşinile de serie după 2020.
Reglementările UE vor obliga producătorii de anvelope să respecte tot mai multe standarde de calitate, astfel încât companii precum Pirelli vor fi nevoite să aducă schimbări radicale viitoarelor cauciucuri de pe piaţă. Anvelopele vor trebui să fie mai eficiente din punct de vedere al consumului de combustibil şi totodată a emisiilor de CO2, să fie mai puţin zgomotoase şi să se comporte mai bine la frânare în condiţii de carosabil umed. De altfel UE obligă producătorii de anvelope să aplice cauciucurilor comercializate etichete pe care să fie trecute astfel de performanţe (eticheta în imaginile de mai sus).
“Problema cu anvelopele din ziua de azi este că sunt prea late, astfel că ele deranjează din punct de vedere al zgomotului şi au o rezistenţă prea mare la rulare," spune Simon Pool, director tehnic Pirelli Australia într-un interviu, conform goauto.com.au. Rezistenţa prea mare la rulare, cauzată în special de roţile late ale bolizilor, duce la un consum mare de combustibil şi la un nivel ridicat al emisiilor de CO2.
Vezi şi SHELBY 1000/Ford Mustang, cel mai puternic bolid din lume. Vezi cât costă şi câţi cai are!
“Soluţia pe termen lung este este ca anvelopele să devină mai înguste şi mai înalte” mai spune Simon Pool. “Devenind mai înalte suprafaţa de contact a cauciului cu asfaltul va fi astfel redusă". Conform directorului de la Pirelli începând cu 2020 cauciucurile vor creşte în diametru, ajungând de la o dimensiuni standard de 16 inci, în prezent, la 21 inci.
Unul din modelele din viito