Creşterea preţurilor la carburanţi duce implicit la creşterea preţurilor la produsele alimentare, iar pentru a nu-i afecta pe cumpărători, comercianţii s-au gândit la un mic "artificiu".
Astfel, potrivit unui experiment realizat de jurnaliştii britanici de la Daily Mail, aceştia au redus considerabil gramajul alimentelor sau produselor nealimentare, fără a modifica însă preţul sau eticheta.
De exemplu, pe eticheta mai multor produse vidate, gramajul era de 360 de grame, dar în realitate, produsul nu avea mai mult de 330 de grame. Acelaşi lucru s-a descoperit şi în cazul detergenţilor - un cunoscut brand, prezent şi în România vindea o sticlă de detergent lichit pe care scria că are 667 de grame, când în realitate avea cu mai bine de 100 de grame mai puţin.
Toţi marii producători intervievaţi de jurnaliştii britanici spun că acest lucru nu este normal şi că nu ar trebui să se întâmple asta.
Încercaţi acest experiment şi în magazinele din România - cântăriţi alimentele pe care le cumpăraţi atunci când ajungeţi acasă.
Creşterea preţurilor la carburanţi duce implicit la creşterea preţurilor la produsele alimentare, iar pentru a nu-i afecta pe cumpărători, comercianţii s-au gândit la un mic "artificiu".
Astfel, potrivit unui experiment realizat de jurnaliştii britanici de la Daily Mail, aceştia au redus considerabil gramajul alimentelor sau produselor nealimentare, fără a modifica însă preţul sau eticheta.
De exemplu, pe eticheta mai multor produse vidate, gramajul era de 360 de grame, dar în realitate, produsul nu avea mai mult de 330 de grame. Acelaşi lucru s-a descoperit şi în cazul detergenţilor - un cunoscut brand, prezent şi în România vindea o sticlă de detergent lichit pe care scria că are 667 de grame, când în realitate avea cu mai bine de 100 de grame mai puţin.