În fiecare an, milioane de creştini aleg să sărbătorească Învierea cu dezvelirea ceremonioasă a dulciurilor din zahăr, lapte, unt de cacao şi grăsimi vegetale amestecate în forma ouălor. La fel se întâmplă şi în Marea Britanie, unde în fiecare an se fabrică şi se vând aproximativ 80 de milioane de ouă de ciocolată.
Dar nu a fost mereu la fel. Cu câteva decenii în urmă se fabricau mult mai puţine ouă dulci. Un ou mic cu o panglică pentru o mătuşă şi, mai mult ca sigur, câteva în plus erau bucuria celor mici din partea iepuraşului. Dar asta se întâmpla înainte ca piaţa să solicite din ce în ce mai multe ouă din partea fiecărui producător. Acum fiecare ciocolatier care se respectă trebuie să aibă un ou de ciocolată reprezentativ, spune „The Independent“.
Marii jucători de pe piaţa ouălor - Nestle, Cadbury şi Mars - sunt nume care depăşesc în importanţă micii producători de dulciuri şi deţin majoritatea în lumea dulce a ciocolatei. Numai Cadbury deţine 50% din vânzările ouălor dulci.
„Există câteva mituri în legătură cu ouăle de ciocolată“, spune Tony Bilsborough, ghidul „The Independent“ în fabrica Bournville, din Birminghan, Marea Britanie, fabrică ce aparţine imperiului Cadbury. Primul mit este că par a ajunge pe tarabele comercianţilor din ce în ce mai repede, în fiecare an, când, de fapt, sezonul ţine, dintotdeauna, de la 1 ianuarie până la Paşte.
Al doilea mit este că oul umplut cu cremă e din ce în ce mai mic, dar, de fapt, nu s-a întâmplat asta. „Cineva s-a gândit că am avea mai mare profit dacă am produce ouăle cu cremă pe tot parcursul anului, dar singurul lucru care s-ar întâmpla ar fi că am strica renumele fabricii. Aici producem cam 350.000 de ouă cu cremă pe zi şi încercăm să le vindem, în special, pentru sărbătoarea pascală. Depinde de magazine cât le ţin la vânzare sau cât vor să le depoziteze pentru a le vinde mereu“, conti