Producătorul auto englez Vauxhall lansa pe piaţă cu o sută în urmă un model care avea să rupă gura târgului. Într-o perioadă în care nu exista cultul bolizilor, noul Vauxhall 30-98 era prima maşină care atingea 160 km/h. Vezi mai sus cum arată strămoşul bolizilor din ziua de azi.
Vauxhall 30-98 este sărbătorit prin diferite competiţii şi evenimente cu ocazia împlinirii a o sută de ani de la lansarea sa pe piaţă, conform publicaţiei britanice The Telegraph. Cel mai important eveniment va avea loc în Weddington, acolo unde vor putea fi văzute nu mai puţin de 50 de exemplare dintre cele circa 200 care mai există în lume.
Vauxhall era în anii 1910 principalul rivalul al producătorului Bentley pe segmentul maşinilor de lux, iar lansarea primului model supersport din lume urma să fie o lovitură dată pe piaţa auto în anul 1913. Am putea compara acest eveniment cu lansarea în 2005 a lui Bugatti Veyron, primul bolid care avea 1000 CP şi depăşea 400 km/h.
Vauxhall 30-98 nu trebuie privit ca bolizii din ziua de azi, în acele vremuri o maşină sport însemnând în primul rând lifestyle şi abia apoi performanţe. Desigur că într-o perioadă în care majoritatea maşinilor abia dacă atingeau 80 km/h un model care rula cu peste 150 km/h era precum fulgerul.
Vezi şi FOTO Maşină UNICAT din 1935, vândută pentru 4,5 milioane de dolari
Maşina a fost construită pe platforma unui model chiar mai vechi, Vauxhall C10 "Prinţul Harry", model foarte popular în acea vreme, vândut în peste 4000 de exemplare. Este cunoscut faptul că două exemplare C10 i-au fost livrate chiar ţarului Nicolae al II-lea al Rusiei. Astfel că modelul 30-98 pornea la drum cu un oarecare prestigiu.
Primul Vauxhall 30-98 avea un motor de 4,5 litri care producea 90 CP şi care era disponibil pe versiunea Tip E. Însă mai târziu Tip OE, model comercializat între 1923 şi 1927, a primit un plus de