Ideea de a amenda soferii a aparut la Londra, in anul 1896, cand un sofer "conducand cu o viteza nebuna de 13 kilometri pe ora" a lovit-o mortal pe Brigit Driscoll, mama a doi copii. A fost primul accident grav de circulatie din lume.
Soferului i s-au acordat circumstate atenuante, intrucat avea vechime in conducere: conducea masina de trei saptamani. A fost insa judecat numai dupa legea penala, circulatia nefiind inca reglementata prin legile ei, noteaza portalul Radioc.
Astazi, toate statele lumii au reglementari bine puse la punct in ce priveste circulatia, dar asta nu inseamna ca totul este perfect. Exista si prevederi surprinzatoare, exista si soferi iesiti din comun.
Ciudatenii de-ale soferilor si de-ale legilor
1. Recordul mondial al amenzilor privind legile circulatiei s-a inregistrat in Finlanda. Un oarecare Jussy Salonoya a fost surprins de politie demonstrand performanta la viteza a Porsche-ului sau, in centrul capitalei Helsinki. A fost amendat cu 170.000 de euro, suma pe care a platit-o pe loc, avand cardul la el.
2. In California, in locul amenzii usturatoare sau chiar al zilelor de inchisoare, legea permite sa optezi pentu o vizita la morga timp de o zi, unde vei asista la autopsierea tuturor cadavrelor aduse acolo in urma accidentelor de circulatie.
3. Intr-un oras de la granita mexicana, primarul a pus urmatoarea inscriptie: "conduceti cu atentie, intrucat in orasul nostru nu se gaseste niciun spital si nicio farmacie. Ca urmare, nici medici si nici medicamente nu avem. Va uram drum bun".
4. In Mexic, nu poti calari sau mana un magar decat daca ai autorizatie in acest sens. Este un fel de permis pentru condus magarul. Permisul contine atat fotografia proprietarului, cat si a magarului.
5. Drumurile Boliviei sunt celebre din cauza numarului mare de accidente