Campania de promovare a legendei mărţişorului, iniţiată de Ministerul pentru I.M.M. şi Turism, se va desfăşura joi şi vineri pe Aeroporturile “Henri Coandă”, din Bucureşti, şi “Traian Vuia”, din Timişoara şi va continua în Spania, pe 3 martie, şi la târgul de turism de la Berlin din 6 - 10 martie.
Ministrul delegat pentru I.M.M., Mediu de Afaceri şi Turism, Maria Grapini, consideră oportună promovarea României prin legende autentice, mărţişorul fiind strâns legat de tradiţia românească. Acest demers de promovare a obiceiurilor româneşti este primul dintr-o serie de campanii de promovare a credintelor autentice păstrate în timp de poporul roman, anunţă reprezentanţii ministerului.
Maria Grapini spune că identitatea unui popor rezistă secole prin tradiţii, cultură, istorie, legende şi limbă, “ca oglindă a sufletului naţiunii”. Aceasta apreciază că, la nivel de tradiţie, de obiceiuri şi legende, poporul român se poate evidenţia cu numeroase momente memorabile. “Pe lângă colindatul de Crăciun, cântatul de Paşte pentru vestirea învierii lui Isus, sau sorcovitul de Anul Nou, există şi obiceiul de a dărui celor dragi, de 1 Martie, mărţişorul împletit de femeia cea mai în vârstă din familie. Legenda Mărţişorului dăinuie de sute de ani la români şi se alătură celorlalte tradiţii, obiceiuri care asigură consistenţa identităţii poporului român”, declară Maria Grapini, citată de Mediafax.
Joi şi vineri, broşura “Legenda Mărţişorului, talisman românesc” va fi oferită turiştilor români şi străini în Aeroportul internaţional “Henri Coandă” din Bucureşti, şi în Aeroportul internaţional “Traian Vuia”, din Timişoara. Broşura va fi oferită acestora la ghişeele de check-in, pentru cei care pleaca din România şi la ghişeele de control paşapoarte ale Poliţiei de Frontieră pe fluxul de sosiri în ţară.
Broşura, cu textul în limba r