In pofida numarului mare de informatii colectate de Facebook despre utilizatorii sai, reteaua de socializare trebuie in continuare sa isi cunoasca mult mai bine clientii pentru a deveni, asa cum isi doreste, cea mai eficienta platforma de publicitate.
Iar compania americana face eforturi serioase in acest sens. Astfel, pentru conturarea strategiei vizate in industria de publicitate, Facebook nu se mai bazeaza exclusiv pe ceea ce utilizatorii sai dezvaluie despre ei insisi, ci cauta, in schimb, surse externe de informatii pentru a afla mai multe lucruri despre acestia si, in final, pentru a le oferi reclame mai relevante, scrie The New York Times, preluat de CNBC.
In acest fel, sustin reprezentantii companiei care opereaza cea mai mare retea de socializare din lume, produsele potrivite ajung la clientii potriviti.
La sfarsitul lunii februarie, Facebook a anuntat incheierea unor parteneriate cu patru companii care colecteaza informatii privind comportamentul utilizatorilor, de la tranzactii cu carduri de loialitate si liste de e-mail-uri, la divorturi si istoricul navigarii pe Internet.
"Scopul nostru este sa imbunatatim relevanta reclamelor pe care clientii le vad pe Facebook si eficienta campaniilor de marketing", a spus Gokul Rajaram, director in cadrul departamentului de publicitate al Facebook.
In momentul anuntarii acestor parteneriate, reprezentantii Facebook au mentionat ca vor permite, de exemplu, unui producator auto sa-si ajusteze o reclama adresata utilizatorilor interesati de o masina noua.
Aceste masuri semnaleaza faptul ca Facebook are nevoie de o majorare a veniturilor, in contextul deprecierii semnificative a valorii actiunilor sale de la oferta publica initiala din luna mai anul trecut.
Toamna trecuta, Facebook a cerut mai multor companii adresele de e-mail ale clienti