Pregătirea suplimentară prevăzută în orar și consilierea psihologică sunt principalele “arme” cu care profesorii speră să-i facă pe elevi să treacă de examenul de bacalaureat.
Deși rezultatele obținute în urma simulării organizate de Inspectoratul Școlar Județean Neamț sunt extrem de diferite de la școală la școală, planurile remediale concepute sunt parcă trase la indigo. Toate acestea fac referire la prgătirea suplimentară a elevilor la disciplinele de examen, pregătire realizată de profesorii de la clasă, în cadrul școlii, monitorizarea cu atenție a absențelor la elevii din ultimul an de liceu și, nu în ultimul rând, la consilierea psihologică, atât pentru elevi, cât și pentru părinți. “Considerăm consilierea psihologică utilă pentru elevii care nu au reușit să obțină la simulare rezultate la nivelul scontat de ei sau pe măsura așteptărilor părinților. Împreună cu psihologul, vor căuta soluții. Este posibil ca noteler proaste să fie rezultatul unei circumstanțe de moment sau să aibă în spate un șir de evenimente care să-l împiedice pe copil să se pregătească. De asemenea, noi intenționăm ca, în luna mai, cu puțin timp înainte de examenul de bacalaureat, să mai organizăm o simulare, la nivelul școlii, care ne va da rezultate mult mai aproape de adevăr. Sunt elevi care nu au început recapitularea la unele dintre disciplinele de examen”, a spus profesoara Mihaela Tanovici (foto), directorul Colegiului Național “Roman-Vodă”.
“Nu există o soluție minune pe care să le-o dăm copiilor și aceștia să treacă examenul. Noi trebuie să le oferim posibilitatea de a se pregăti și de a-i ajuta să se pregătească. Tocmai de aceea, rezultatele vor fi aduse și la cunoștința părinților, cu care vom discuta, apoi, punctual, pentru că fiecare copil reprezintă un caz aparte”, a spus profesoara Dana Păiuș, director adjunct al Colegiului Tehnic “Petru Poni”.