O călătorie cu maşina pe Drumul Naţional 76, Oradea - Beiuş, a devenit o adevărată aventură. Porneşti la drum, dar nu ştii când ajungi şi în ce stare o să fie automobilul, dar mai ales nervii şoferului. Maşinile cad pe capete, iar cei care ajung fără pană la destinaţie sunt tot mai puţini. În aceste condiţii, nu mai trece mult şi organizatorii de off-roaduri pe teren "accidentat" ar putea lua liniştiţi în calcul un concurs pe acest traseu.
Marea reabilitare... eşuată
Cel mai important contract semnat în luna mai a anului trecut, cu mare tam-tam, de Compania Naţională de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale din România (CNADNR), s-a dovedit un fâs. Reabilitarea DN 76, pe tronsonul Beiuş-Oradea, un proiect în valoare de peste 161 milioane de lei (fără TVA), adică 36,6 milioane euro, finanţat în părţi egale de Banca Europeană de Investiţii (BEI) şi Guvernul României, a început în primăvara anului trecut, având ca termen de finalizare aprilie 2014. Şoferii au răsuflat uşuraţi când au văzut desfăşurarea de forţe de pe traseu, fiind decopertate şi turnat asfalt pe anumite porţiuni, între Drăgeşti şi Sâmbăta, traficul derulându-se alternativ, sub coordonarea unor semafoare electrice de şantier. Şi acest chin al aşteptării la semafoare părea uşor suportabil în speranţa că într-o bună zi se va circula mult mai bine. Din păcate, însă, aşa discret cum au început, lucrările s-au şi oprit în toamnă, fiind lăsate aşa peste iarnă, fără a interesa pe nimeni de riscul pentru producerea de accidente lăsat în urmă. Motivul? Noul Guvern a blocat finanţarea pentru mai multe proiecte de drumuri din judeţul Bihor, printre care şi acesta...
Slalom printre cratere
La început de primăvară, situaţia se prezintă de-a dreptul dezastruos, fostele gropi nereparate de-a lungul vremii transformându-se de-acum în adevărate cratere. Oricât de prudent şi încet ai conduce, doar, doa