La un an după împrospătarea lui E Class şi la câteva luni după sosirea noii nave amiral S Class, limuzina medie C Class de la Daimler va trece şi ea la o nouă generaţie din vara lui 2014. Aşadar, la trei ani de la ultimul facelift operat în 2011, Mercedes-Benz C Klasse schimbă modelul şi ajunge la a patra generaţie în cei 20 de ani de existenţă.
Cum de la lansarea celei de-a treia generaţii C Class, în 2007, s-a intercalat între timp coupe-ul în patru portiere CLA, fabricat pe platforma MFA a noului A Klasse (C şi CLA sunt separate de un ecart neglijabil de 4 cm la lungime şi doar 6 cm la ampatament), păstrarea dimensiunilor viitorului C Class 2014 creştea riscul ca Mercedes să-şi facă concurenţă singur prin canibalizarea vânzărilor celor două modele. Poziţionarea următorului C Class 2014 vizavi de noul sosit în gamă, CLA, face ca noul sedan de clasă medie să devină mai lung cu circa 10 cm comparativ cu actualul model C-Klasse pe care urmează a-l înlocui într-un interval de un an şi câteva luni. Astfel, creşterea lungimii de la 4,59 metri la peste 4,70 metri va face Class-ul 2014 mai lung chiar decât Audi A4. Faţă de modelul din Ingolstadt trebuia luată o marjă de siguranţă întrucât din 2014 va sosi noul model Audi A4.
Cum actualul C Class, la cei 1,77 metri, este cel mai îngust dintre componenţii tridentului german ( Audi A4 este lat de 1,82 metri, iar BMW Seria 3 măsoară 1,81 metri), viitorul C Klasse model 2014 va şterge acest ecart căscat, urmând să fie mai lat cu 5 centimetri.
O mare parte din aceste upgradări se vor regăsi în principal la nivelul dimensiunilor ampatamentului, a lăţimii interioare spate (actualmente la 1,45 metri), a înălţimii interioare (91 cm), precum şi a distanţei între spătare. Mercedes vizează la noua generaţie în principal creşterea distanţelor interioare de confort la nivelul genunchilor şi a capetelor pasagerilor. Cum vo