Cei mai mulţi copii adoptaţi înregistrează rezultate bune sau foarte bune la şcoală, doar patru la sută dintre părinţi apreciind că performanţa şcolară a celor mici este slabă sau foarte slabă, deşi acest lucru nu înseamnă repetarea anului şcolar, rezultă dintr-un studiu prezentat marţi de Oficiul Român pentru Adopţii (ORA).
Studiul privind strategiile de comunicare despre adopţie între părinţii adoptivi şi copilul adoptat, realizat de ORA, Unicef şi Facultatea de Soiologie şi Asistenţă Socială din cadrul Universităţii Bucureşti, arată că 86 la sută dintre copiii adoptaţi, incluşi în eşantion, sunt la şcoală, iar 11 la sută nu sunt înscrişi, pentru că sunt prea mici.
"Doar unu la sută dintre copiii adoptaţi au finalizat deja studiile, iar doi la sută au abandonat şcoala înainte de finalizarea acestora. Aproape toţi copiii care au abandonat şcoala au vârsta mai mare decât vârsta specifică învăţământului obligatoriu. Având în vedere faptul că, în perioada 2003 - 2010, rata brută de cuprindere şcolară în învăţământul obligatoriu de 10 ani a fost de 96 la sută, se poate afirma că gradul de integrare şcolară a copiilor adoptaţi este deasupra mediei naţionale", se arată în studiul citat.
În general, părinţii apreciază că rezultatele şcolare ale copiilor sunt bune sau foarte bune. Excepţie fac doar patru la sută dintre copii care au rezultate şcolare slabe sau foarte slabe, specialiştii concluzionând, în urma corelării unor date, că există un interes evident al părinţilor pentru integrarea socială a copiilor pe termen mediu şi lung.
Iniţiatorii studiului arată că aprecierea părinţilor cu privire la rezultatele şcolare ale copiilor este una obiectivă, precizând că procentul de patru la sută dintre părinţii care declară rezultate slabe sau foarte slabe la învăţătură ale copiilor se reflectă în procentul celor au avut corigenţe sau au fost penaliza