O femeie a reclamat că un necunoscut a păcălit-o să îi încarce cu 30 de euro o cartelă PrePay
Din păcate, buzoienii continuă să cadă victime escrocilor care acţionează prin intermediul telefonului, cel mai recent exemplu în acest sens fiind al unei femei de 47 de ani din Râmnicu Sărat, care a fost uşurată cu 130 de lei în urma unui SMS şi a unui apel pe care l-a efectuat ulterior, dând curs recomandărilor din mesaj.
S-a întâmplat în week-end, femeia primind în cursul zilei de sâmbătă un SMS ce părea a fi trimis de către departamentul tehnic al firmei de telefonie la care era abonată. Conform mesajului, firma de telefonie fusese ţinta unei tentative de fraudă şi exista riscul ca factura să fie umflată artificial. În acest sens, femeia era sfătuită să sune la un anumit număr de telefon, pentru a lua legătura cu cineva din departamentul tehnic şi a-şi corecta factura. Speriată că s-ar putea trezi că are de plătit o sumă prea mare, femeia nu a mai analizat prea mult situaţia şi s-a grăbit să sune la numărul indicat în SMS.
I-a răspuns o voce amabilă de bărbat, care nu i-a dat nimic de bănuit, exprimându-se întocmai ca operatorii de la relaţii cu clienţii. Femeia i-a spus necunoscutului despre ce era vorba şi i-a confirmat că avusese loc o tentativă de fraudă, iar unele facturi ale clienţilor fuseseră umflate, spunându-i că, în cazul său, problema se rezolva uşor, trebuind doar să urmeze nişte instrucţiuni şi să apese pe câteva taste ale telefonului. Nici de această dată femeia nu a bănuit vreun fel de rea intenţie din partea interlocutorului, aşa că a început să tasteze codul pe care acesta
i-l dicta rar prin telefon.
Odată încheiată operaţiunea, necunoscutul a pus capăt conversaţiei, iar femeia a primit ulterior un mesaj prin care era anunţată ca a încărcat cu succes o cartelă Pre Pay, cu un credit de 30 de euro, echivalentul a 130 d