• Personalul care gestioneaza asociatiile de proprietari a intrat in vizorul autoritatilor, dupa valul de reclamatii venite din partea locatarilor nemultumiti de repartizarea consumurilor
In urma controalelor derulate la asociatiile din Iasi, reprezentantii Corpului de Control din cadrul Serviciului Asociatii de Proprietari au constatat de la inceputul anului si pana in prezent un numar de 15 abateri cu referire la repartizarea costurilor cu incalzirea spatiilor comune, in sensul ca aceasta a fost facuta procentual sau nu s-a facut deloc.
"In ultimele 3 luni am constatat ca o mare parte din problemele legate de repartizarea costurilor cu incalzirea apar in imobilele unde mai multe apartamente s-au debransat de la sistem, in majoritatea cazurilor fara a se respecta legislatia si reglementarile in vigoare in ceea ce priveste deconectarea de la termoficarea centralizata. Astfel, ne-au fost aduse la cunostinta numeroase exemple de abuzuri facute de unii reprezentanti legali ai asociatiilor de proprietari care impart costurile cu incalzirea spatiilor comune doar apartamentelor racordate la sistemul centralizat, fapt ce contravine flagrant legislatiei in vigoare.", a declarat Ana Maria Icatoiu, director marketing Dalkia Romania.
Daca cineva este nemultumit de facturi, trebuie sa stie ca o contestare a listei de plata se face in termen de 10 zile de la afisarea acesteia la avizier. Petentul trebuie sa fie proprietar in cadrul asociatiei, iar in cazul in care nu este proprietar, acesta ar trebui sa aiba imputernicire din partea proprietarului. Contestatia se face catre presedintele asociatiei de proprietari care, daca nu inregistreaza documentul, face abatere de la prevederile Legii 230 din 2007. Raspunsul la contestatiile depuse in termen se fac in maxim 7 zile, prin grija presedintelui asociatiei.
• Personalul care gestioneaza asociatiile