Bulversată de vestea că fiul său din Franţa a avut un accident de circulaţie, o femeie a virat unui „avocat“ 15.000 de euro. Femeia nu a vrut să asculte nici sfatul angajaţilor din băncile de unde a virat suma, în mai multe tranşe
Înşelăciunea a fost reclamată la Poliţiei pe 1 aprilie, însă incidentul s-a produs pe 12 martie, când femeia, din Breaza, a fost apelată pe telefonul fix, de către un bărbat care s-a recomandat ca fiind fiul său şi care i-a spus că a avut un accident de circulaţie în Franţa.
Pentru a nu fi arestat, „fiul” i-a cerut femeii suma de 5.000 de euro, pentru a despăgubi victima accidentului. În scurt timp, femeia a discutat la telefon cu un al doilea bărbat, care s-a recomandat ca fiind avocatul fiului, fapt care a convins-o că este o situaţie reală.
„Avocatul“ i-a solicitat femeii să-i trimită prin intermediul unui serviciu de transfer rapid suma de 10.000 euro, aceasta fiind necesară despăgubirii persoanei accidentate.
Fără a verifica în vreun fel aspectele prezentate, din cauza stării emoţionale create de primirea acestei veşti, femeia a depus banii în patru tranşe, conform indicaţiilor primite telefonic.
La fiecare operaţiune efectuată, angajaţii unităţilor bancare i-au adus la cunoştinţă femeii că este posibil să fie victima unei înşelăciuni, fiindu-i înmânată în acest sens o atenţionare privind fraudele pe Internet sau câştiguri prin loterii, însă aceasta a solicitat în continuare virarea sumelor de bani către numele indicat telefonic.
Ulterior, reclamanta a luat legătura telefonic cu fiul său care lucrează în Franţa, acesta comunicându-i că nu a fost implicat în niciun eveniment rutier.
În cauză s-a întocmit dosar penal pentru comiterea infractiunii înşelăciune, cercetările fiind continuate în vederea depistării autorilor şi luării măsurilor legale.
Din păcate, nu este singura escrocherie de a