Când se trece Prutul mai uşor, mai puţini artişti ajung în Moldova
În Moldova de peste Prut, ca şi în România de altfel, spectacolul de teatru atrage publicul, indiferent de vremurile vitregi în care se zbate cultura. Dar dacă spectacolul vine de la Bucureşti, trebuie să-ţi cumperi din timp bilet, căci în ziua în care e programat abia de mai găseşti bilet pentru loc în picioare. Da, la Chişinău se vând bilete la teatru şi pentru locuri în picioare. S-a întâmplat şi la reprezentaţiile cu producţia Teatrului Nottara “Umor, amor, fior de dor... în Bucureşti”, din 30 şi 31 martie, care s-a jucat la Teatrul Naţional “Mihai Eminescu”. Trupa bucureşteană a efectuat un turneu cu acest spectacol ca urmare a unui proiect iniţiat de cele două instituţii privind schimburile culturale.
E aşteptat teatrul din Bucureşti la Chişinău. După 1989, a fost mare interesul publicului basarabean pentru teatrul din România. În anii '90, mergeau în oraşe din stânga Prutului mulţi artişti, cu spectacole bune. Apoi trecerea peste Prut a devenit mai anevoioasă. Nu mai exista atâta interes şi atâta voinţă, ca înainte. Totuşi, publicului nu i s-a stins dorinţa de a vedea în continuare teatru cu actori din România.
Văzând pe afiş titlul “Umor, amor, fior de dor... în Bucureşti”, lumea s-a înghesuit să vină să vadă spectacolul. Chiar dacă nu au avut suficientă informaţie despre această creaţie teatrală atipică, crezând că e o piesă ca multe altele jucate în teatru, spectatorii s-au arătat mulţumiţi de ceea ce au văzut. Regizoarea spectacolului, Diana Lupescu, a gândit pe un scenariu propriu o montare în care reînvie Bucureştiul de altădată, alegând să prezinte oamenii şi moravurile lor, cu muzici şi dans, cu cabaret şi cafenele, toate ştiute la început de secol XX şi chiar mai înainte. Actorii cântă, dansează, îşi spun replicile, iar pe un ecran al scenei se perindă imagin