Nu este normal ca bicicliştii să circule pe trotuare, mai ales dacă au peste 16 ani, pentru că se pot întâmpla o groază de nenorociri. Dar la fel se pot întâmpla şi dacă-i punem să circule doar pe carosabil. Viaţa lor este pusă în pericol. În Petroşani nu poţi să circuli, în siguranţă, pe carosabil, cu bicicleta de la un capăt în celălalt al oraşului. Însă, „accesul cu bicicletele, motocicletele, mopedele, ATV-urile alte vehicule sau autovehicule în parcuri, pe trotuare sau pe străzi închise circulaţiei, ori restricţionate în orice fel se amendează cu 200-500 de lei”, spune o normă de circulaţie aprobată în Consiliul Local Petroşani. Accesul cu biciclete este permis totuşi pe trotuare şi în parcuri bicicliştilor care, conform Codului Rutier, nu au voie pe carosabil. Problema este lipsa pistelor pentru biciclişti. La noi în Petroşani sunt două piste de acest fel. Pe acestea mai circulă şi biciclişti, dar, în drumul lor, mai dau de un bot de maşină parcat pe pistă de o persoană dezorientată, care nu ştie că se află pe o pistă sau, surpriză, de un coş de gunoi stradal. Pistele pentru biciclişti ar trebui realizate în tot oraşul, pentru a spori siguranţa acestora şi pentru a încuraja acest tip de mişcare. În judeţul Hunedoara, anul acesta grupurile de impact vor pune accent pe promovarea pistelor pentru biciclete pe toate drumurile, unde se pot vizita şi obiective turistice cu acest mijloc de transport ecologic.
Nu este normal ca bicicliştii să circule pe trotuare, mai ales dacă au peste 16 ani, pentru că se pot întâmpla o groază de nenorociri. Dar la fel se pot întâmpla şi dacă-i punem să circule doar pe carosabil. Viaţa lor este pusă în pericol. În Petroşani nu poţi să circuli, în siguranţă, pe carosabil, cu bicicleta de la un capăt în celălalt al oraşului. Însă, „accesul cu bicicletele, motocicletele, mopedele, ATV-urile alte vehicule sau autovehicu