CFR Marfa a fost scoasa la vanzare, pretul de pornire a licitatiei pentru un pachet majoritar de 51% din actiuni fiind de 180 de milioane de euro, potrivit anuntului oficial de privatizare a companiei de stat, publicat de Ministerul Transporturilor.
UPDATE: Ministrul Transporturilor a declarat ca procedura prin care s-a stabilit pretul de vanzare a pachetului de 51% din actiunile CFR Marfa a fost una complexa, care a avut la baza valoarea activelor companiei, din care au fost scazute datoriile actuale si cele care vor fi acumulate pana la momentul privatizarii, precum si potentialul pietei de transport feroviar din Romania.
De asemenea, pana in prezent un numar de opt "companii importante" si-au manifestat interesul de a participa la privatizarea CFR Marfa, a precizat ministrul.
"Conform calendarului pe care l-am prezentat in legatura cu privatizarea CFR Marfa, data de 8 aprilie era data limita pentru lansarea anuntului de privatizare. Am reusit sa devansam acest termen cu trei zile si astazi suntem in masura sa publicam anuntul de privatizare pentru CFR Marfa", a mentionat Relu Fenechiu, intr-o conferinta de presa.
Conform anuntului, pana in data de 9 aprilie pot fi cumparate dosarele de prezentare pentru CFR Marfa.
Compania inregistreaza pierderi mari, privatizarea sa fiind ceruta de creditorii externi ai Romaniei.
Pierderile estimate pentru anul 2013 se ridica la peste 211 milioane de lei, fiind de doua ori mai mari decat anul trecut.
Relu Fenechiu a explicat ca privatizarea si evaluarea acestei companii este facuta in contextul in care toate datoriile pe care compania le are la statul roman vor fi transformate in actiuni. Valoarea datoriilor se ridica, acum, la 1,5 miliarde de lei.
"Acest lucru se va face pana la momentul privatizarii. Datoriile devin actiuni inainte d