Compania aeriana Carpatair revine in forta pe Aeroportul din Bacau cu doua curse spre destinatii din Italia (Roma-Fiumicino, respectiv Milano-Bergamo). “Desantul” Carpatair survine problemelor economice cu care se confrunta compania low-cost Blue Air, al carui patron – Nelu Iordache – este inculpat intr-un dosar de fraudare a fondurilor europene. Blue Air, care prin intermediul Blue Aero SRL preluase in concesionare aeroportul din Bacau, pe o perioada de 35 de ani, se vede duelata pe teren propriu de compania cu “hub”-ul in Timisoara. Introducerea curselor pe relatiile “italiene” (Roma, Milano) confirma intentia Carpatair de a prelua o parte din clientela traditionala a Blue Air, in conditiile in care este de notorietate faptul ca judetul Bacau este principalul “exportator” de “stranieri” din regiune, zeci de mii de bacauani emigrand in orase din Cizma in cautarea unui trai mai bun.
Potrivit portalului esky.ro, prin intermediul caruia se comercializeaza bilete de avion pe internet, costul unui bilet dus pe relatia Bacau – Roma (Fiumicino) este de 137 euro, primul zbor fiind programat luni, 20 mai, de la ora 15.40. Conform datelor disponibile pe acelasi site, clientii pot comanda un bilet dus pe relatia Bacau – Milano (Bergamo) pentru 158 de euro.
In ultimele luni, odata cu “picajul” Blue Air, discutiile privitoare la rezilierea contractului de concesionare a aeroportului Bacau au inceput sa fie tot mai pronuntate. Mai multi alesi din Consiliul Judetean (CJ), institutie ce administreaza aeroportul, au semnalat ca odata cu concesionarea obiectivului catre Blue Air, companii de traditie precum Tarom sau Carpatair au fost inlaturate de pe aeroportul bacauan, acesta fiind monopolizat de compania lui Nelu Iordache. Presedintele CJ Bacau, Dragos Benea, a declarat de curand ca intelegerea cu Blue Air se indreapta spre o previzibila reziliere, in conditiile in