Unul dintre cele mai controversate proiecte de infrastructură din istoria recentă a Iaşiului - modernizarea Aeroportului Internaţional - urmează să fie realizat de un grup de trei firme din care face parte şi Vega '93 Galaţi, societate care semnează contracte pe bandă rulantă cu instituţiile statului în zona Moldovei.
Asocierea de firme Max Boegl România, SC Vega ’93 SRL şi SC UTI Grup SA va încasa 139,1 milioane de lei pentru construirea unei piste de 2.400 de metri la Aeroportul Internaţional Iaşi. Anunţul a fost făcut de şeful Consiliului Judeţean Iaşi, liberalul Cristian Adomniţei, în urma licitaţiei la care au mai existat alte patru oferte:
1. Eko Insaat Vetic SA;
2. Asocierea dintre JV FCC Construcion, SCT, Loial şi AECOM;
3. Asocierea Impresa Cavalleri Ottavio, Metropolitana Milanese, IG Group - Trustul de Instalaţii Montaj şi Construcţii;
4. Strabag AG.
Grupul de firme din care face parte şi Vega '93 a primit contractul pentru că s-a angajat să nu blocheze activitatea aeroportului mai mult de şase zile, în timp ce concurenţa a estimat că pista nu poate fi construită fără ca traficul aerian să nu fie oprit cel puţin 90 de zile.
Discrepanţa între oferta câştigătoare şi celelalte patru n-a fost considerată un impediment de către conducerea Consiliului Judeţean Iaşi, instituţie condusă de liberalul Cristian Adomniţei, care are în subordine Aeroportul Internaţional Iaşi şi care asigură finanţarea proiectului exclusiv din bugetul propriu. „Citind raportul final al procedurii, întocmit de către comisia de evaluare, pe care l-am aprobat, pot spune că procesul de evaluare a ofertelor a fost impecabil derulat, cu studierea în amănunt a fiecărei pagini. Diferenţierea a fost făcută de timpul cel mai scurt în care va fi oprit traficul aerian pe aeroport şi implicit de pierderile financiare şi de conexiune aeriană suferite de regie