După ce smartphone-urile au început să capete popularitate în urmă cu câţiva ani, multă lume a spus că acestea vor scoate de pe piaţă în cele din urmă sistemele de navigaţie dedicate. Însă declinul înregistrat pe piaţa globală de GPS-uri dedicate nu a fost unul foarte abrupt în ultimii trei ani. Pe unele pieţe livrările s-au menţinut la acelaşi nivel, iar pe altele au crescut.
În România au fost vândute anul trecut 65.000 de dispozitive GPS dedicate, a declarat pentru gândul Tarik Hassan, CEE Marketing Manager la MiTAC Europe, compania care deţine brandul Mio. "Pentru anul în curs, estimăm că piaţa de dispozitive de navigare prin GPS va rămâne la acelaşi nivel ca şi anul trecut", spune Hassan.
Brandul Mio a avut în 2012 o cotă de piaţă de 25% în România.
Mulţi utilizatori de smartphone-uri nu văd de ce şi-ar mai achiziţiona un GPS auto dedicat atâta vreme cât au un smartphone cu servicii precum Google Navigation/Google Maps sau Nokia HERE/Nokia HERE Drive preinstalate. Acestea pot fi descărcate gratuit şi oferă performanţe similare cu cele sistemelor dedicate.
Tarik Hassan crede însă că în momentul de faţă, sistemele dedicate de navigaţie prin GPS oferă avantaje clare în faţa unui smartphone echipat cu software de navigaţie, indiferent dacă vorbim de uşurinţa de utilizare sau de caracteristici încorporate de fiecare produs. "În cazul utilizării smartphone-ului, în momentul în care utilizatorul primeşte un apel, indicaţiile de rutare sunt întrerupte, lucru care nu se întâmplă în cazul unui dispozitiv GPS dedicat. Un alt avantaj al sistemelor GPS este asistenţa pe bandă – conducătorul auto primeşte în timp util informaţiile necesare astfel încât acesta se poate încadra pe banda corespounzătoare, indiferent cât de aglomerat este traficul. Redarea intersecţiilor în format 3D, ecranul mat, sunt alte avantaje importante ale GPS-ului dedicat. T