Corneliu Baba, cu 21 picturi, şi Alexandru Ciucurencu, tranzacţionat cu 22 de lucrări, se află la intersecţia celor mai atractive segmente ale pieţei de artă.
Pictori clasici, după unele criterii, sau artişti contemporani, după alte criterii, Corneliu Baba şi Alexandru Ciucurencu au fost deosebit de tranzacţionaţi în ultima perioadă, în clasamentul la şase luni ei fiind poziţionaţi în top 5, după Nicolae Grigorescu, Nicolae Tonitza şi Rudolf Schweitzer-Cumpăna. Cele 43 de opere (ale ambilor artişti) reţin atenţia nu doar prin volum, ci şi prin valoare, pentru ambii pictori fiind stabilite în ultimul an noi recorduri personale.
Născuţi în 1903, respectiv 1906, Alexandru Ciucurencu şi Corneliu Baba sunt totuşi consideraţi reprezentanţi ai picturii contemporane, în condiţiile în care termenul este folosit imprecis atât în România, cât şi în străinătate. Prin tradiţie, marile case de licitaţii păstrează termenul cu sensul de „pictori postbelici“, impus în anii ’70-’80, iar eticheta rămâne încă ataşată unor autori ca Mark Rothko, Andy Warhol, Pablo Picasso şi chiar Jackson Pollock. În România, casele de licitaţii alătură şi descrierea de „postmodernism“ în numele sesiunilor organizate pe acest segment, justificând astfel de ce în selecţie intră opere de Vânătoru, Ciucurencu şi Ţuculescu, dar nu şi unele semnate de contemporanul lor, Schweitzer-Cumpăna.
Noi recorduri personale
În cursul lui 2012, cea mai importantă creştere a fost aceea a artei contemporane. Interesul mărit pentru acest segment (singurul deschis şi spre tranzacţionarea internaţională) a favorizat numele cu cea mai mare notorietate, fie că a fost vorba despre tineri, ca Şerban Savu şi Florin Chiuariu, sau nume impuse de dinainte de 1989, ca Ştefan Câlţia şi Sorin Ilfoveanu.
Cuprins în asemenea licitaţii datorită stilului său modernist, Ciucurencu a fost primul care a stabilit u