Evenimentul NewYork Auto Show 2013 (29 martie - 7 aprilie) a adus mult aşteptata versiune sedan a compactei Audi A3. Concurentul Mercedes-ului CLA în trei volume, cu patru portiere plus portbagaj separat, este fabricat pe platforma MQB a grupului VAG, măsoară 4,46 metri în lungime, 1,8 metri lăţime iar ampatamentul se întinde pe 2,64 metri.
La dezideratul celor 1,2 tone la gol a noului model A3 Sedan a contribuit construcţia uşoară care la Audi este o temă centrală. Reducerea considerabilă a masei părţii frontale diminuează efectul subvirator al versiunilor cu tracţiune frontală, de aceea aripile din alumniu sunt pe A3 Sedan mai uşoare cu 2,2 kg, capota motorului din acelaşi material câtăreşte cu 7 kg mai puţin, subcadrul motorului a scăpat de 2 kg, plus multe alte găselniţe precum lagărul pivotului din aluminiu (-5kg), optimizarea structurii scaunelor (-4 kg) ori colectorul de evacuare integrat în chiulasă la toate motoarele pe benzină(-2 kg).
În ceea ce priveşte gama de propulsoare, acestea vor fi preluate de la hatchback-ul A3 ajuns la a treia generaţie. Astfel, unitatea diesel commonrail 2.0 TDI cu injecţie directă de motorină, în versiunea de 150 CP şi 320 Nm, propulsează Audi A3 Sedan 2013 pe 0-100 km/h în 8,4 secunde, viteza de top fiind de 213 km/h. Consumul este de 4,2 litri de motorină la sută în vreme ce emisiile sunt plafonate la 108 grame CO2 la km. Puternicul agregat 2.0 TDI supraalimentat prin două turbine generează 184 CP şi 380 Nm şi vine opţional cu Quattro.
Unitatea 1.4 TFSI în patru cilindri include în versiune Audi A3 Sedan de 140 CP şi 250 Nm tehnologia “Cylinder on demand”, adică poate decupla la sarcini parţiale (mică şi medie), doi cilindri din interiorul blocului motor. Supapele de la cilindrii 2 şi 3 sunt acţionate de came cu profile diferite, unul normal şi unul perfect rotund. Când aceste două came sunt mutate 6 mm p