Tu cum te informezi asupra clientilor tai, noi sau existenti? Pe ce informatii te bazezi cand vrei sa iti exinzi afacerea cu un client sau furnizor nou?
Cu totii stim ca in ultimii ani atat mediul de afaceri local, cat si cel international, au fost supuse unor incercari grele si de anduranta. Relatiile comerciale intre companii s-au intensificat si interdependenta dintre acestea a crescut semnificativ pe fondul extinderii termenelor de plata. Lichiditatile companiilor au fost afectate negativ dupa patru ani de provocari multiple cauzate de efectele crizei financiare. Aproape 100.000 companii nu au rezistat si au intrat in insolventa in ultimii 5 ani, iar perspectivele de revenire pentru urmatorii ani sunt fragile. Cu greu un antreprenor sau manager intr-o companie mai poate spune ca exista afaceri sigure sau parteneri stabili pentru a caror sustenabilitate ar garanta.
Insa, business-ul trebuie sa mearga inainte, sa supravietuiasca si daca se poate, sa se si dezvolte. Si cu atat mai mult, cei care au decis sa riste si sa porneasca o afacere in acesti ani grei sau in perioada de boom, cand lucrurile mergeau ca unse, trebuie sa fie cu ochii in patru in piata, pentru a reduce riscurile comerciale pe cat de mult posibil, prin selectia partenerilor de afaceri ideali.
Informatia exacta si la timpul potrivit reprezinta intotdeauna un bun valoros pentru un om de afaceri. IMM-urile au acum la indemana o solutie eficienta prin care sa-si identifice partenerii noi de afaceri ce prezinta cel mai bun potential sau sa se informeze asupra starii celor existenti. InfoQuick este o platforma online a Coface de unde se extrag in cateva minute informatii de baza despre orice companie activa in Romania, sumarizate intr-un raport online:
date generale: actionariat, puncte de lucru, companii inrudite date financiare pe ultimii 4 ani: extrase din bil