T-Mobila USA este prima companie care nu mai obligă clienţii să încheie abonamente pe un an sau doi şi a pus capăt "marii păcăleli" a subvenţiilor la achiziţia de telefoane mobile, arată, într-o analiză, publicaţia New York Times.
"Când cumpăraţi un telefon - un iPhone sau un Android, să spunem -, plătiţi 200 de dolari. Dar, de fapt, preţul real al acestui dispozitiv este de aproximativ 600 de dolari. Verizon, AT&T şi Sprint sunt nişte companii înţelepte. Ele subvenţionează telefonul. Cei 200 de dolari sunt doar un avans. Tu vei plăti restul de 400 de dolari pe durata de doi ani a contractului. Este ca şi cum ai cumpăra o casă sau o maşină: plăteşti un avans şi apoi plăteşti diferenţa în rate. Corect? Greşit. Iată care este diferenţa: odată ce ai încetat să mai plăteşti pentru telefonul tău mobil factura ta lunară nu va scădea. Vei continua să dai bani companiei de telefonie mobilă ca şi cum i-ai datora încă bani", scrie jurnalistul David Pogue.
Acum, clienţii operatorului pot cumpăra un telefon de la T-Mobile fie cu banii jos, la liber, fie plătindu-l în rate, precum o maşină. Aceste rate sunt separate de sumele plătite pentru serviciile telecom oferite de T-Mobile. Compania nu-i mai obligă pe clienţi să încheie abonamente pe un an sau doi. Aceştia stau cât doresc în reţea, deoarece contractul permite închiderea abonamentului în orice moment.
Clientul poate alege să plătească un avans de 200 de dolari pentru telefon şi apoi în fiecare lună câte 20 de dolari sau să plătească mai mult într-o lună, dacă are posibilitatea. "Astfel, ratele se opresc atunci când telefonul este plătit", arată Pogue.
T-Mobile USA ocupă ultima poziţie pe piaţa furnizorilor americani de servicii de telefonie mobilă. De aceea, pentru a câştiga cotă de piaţă, compania a venit cu o nouă abordare. "Săptămâna trecută peisajul de pe piaţa de telefonie mobilă americană