Asistenţa Socială din Drăgăneşti-Olt face faţă cu greu volumului mare de muncă cu care se confruntă lunar. Pentru a reuşi să-şi desfăşoare activitatea conform standardelor europene şi fără întârzieri ar mai fi nevoie atât de creşterea numărului de angajaţi ai Serviciului, cât şi de investiţii în logistică.
Problemele de Asistenţă Socială sunt rezolvate în Drăgăneşti-Olt de un număr de opt angajaţi, care gestionează lunar sute de prestaţii sociale, fie că este vorba de ajutoare familiale, sociale sau indemnizaţii, şi trebuie să deruleze în acelaşi timp activităţi de consiliere şi anchete sociale. Specialiştii fac tot posibilul pentru a asculta povestea fiecăruia şi pentru a mulţumi pe toată lumea.
„Personalul pe care îl avem este foarte bine pregătit din punct de vedere profesional, angajaţii au mers şi la cursuri de specializare. Cu toate acestea, noi trebuie să mergem periodic la cetăţeni acasă, să vedem ce nevoi au, cu ce se confruntă, să discutăm cu ei, cu rudele, cu vecinii şi să încercăm să remediem problemele, iar pentru a reuşi să facem cum trebuie aceste acţiuni de teren avem nevoie de mai mulţi angajaţi. Dacă s-ar mai angaja cel puţin trei persoane, cred că am face faţă la necesităţi aşa cum presupune legislaţia europeană. De asemenea, am mai avea nevoie de două-trei calculatoare”, explică Adrian Enache, şef Serviciu Asistenţă Socială Drăgăneşti-Olt.
Ajutoare de urgenţă de peste 4.000 de lei
Pe lângă cei aproape 600 de beneficiari de ajutoare pentru încălzirea locuinţei, cei peste 200 de drăgăneşteni care au primit alocaţie pentru susţinerea familiei şi miile de persoane care au beneficiat de alte tipuri de prestaţii sociale, mai mulţi oameni din Drăgăneşti-Olt au intrat în posesia unor ajutoare de urgenţă.
„În prezent avem pentru venit minim garantat un număr de 136 de dosare, 209 dosare pentru alocaţie p